Walibi in Coronatijd

Omdat we dit jaar niet op vakantie gingen, maar wel iets leuks wilde gaan doen, besloten mijn vriend en ik om een dagje naar pretpark te gaan met de gespaarde punten van de Jumbo. Al snel viel de keuze op Walibi. Ondanks alle restricties had ik erg veel zin in een dagje achtbanen en andere attracties. Wel was ik erg benieuwd hoeveel invloed Corona had op mijn dagje uit.

Omdat het weer nogal wisselvallig was de afgelopen weken, keken we het nog even aan voordat we kaarten gingen reserveren en ik ben blij dat we dat gedaan hebben. Want de dagen voor en na ons bezoekje bestond namelijk uit regen, regen en nog eens regen. Wij hebben de dag maar één buitje gehad en hadden gelukkig paraplu’s mee. Heel veel mensen hadden dat niet gedaan en stonden in hun T-shirt of trui te verkleumen in de regen.

Maar hoe is het verder in het park? Je dient vooraf een kaartje te kopen en eerlijk gezegd weet ik niet of er een maximum aantal bezoekers naar binnen kan of niet. Een paar attracties zijn niet open, omdat ze daar de 1,5 meter niet kunnen garanderen. Van de 35 attracties zijn dat er maar drie, dus dat valt reuze mee.

Wat ik erg prettig vond, was dat er voor de grote attracties (dit waren voornamelijk de grote achtbanen) een digitale wachtrij was. Wat houdt een digitale wachtrij in? Op de dag van je bezoek krijg je via de mail een code gestuurd. Met deze code kan je een account maken via een website of app. Zodra je dit gedaan hebt en de attracties open zijn, kan je een plek in de wachtrij nemen. Zo staat niet iedereen tegelijkertijd in de rij. Ook hoef je dus niet uren in de rij te staan. Voordat je naar de attractie gaat, dien je een QR-code te laten scannen en daar zit ook een tijdslimiet van een half uur aan vast. Ook kan je niet meer dan één reservering hebben, waardoor je gerichter een planning maakt van wat je wilt gaan doen.

Toen het park net open was, konden we bij de meeste reserveringen gelijk doorlopen. Zodra het drukker werd, werden de digitale wachtrijen langer. We hebben een aantal keer gehad dat we anderhalf tot twee uur moesten wachten. Dit was niet erg, want terwijl je in de virtuele wachtrij ‘stond’, kon je ook in attracties die dit niet hadden. Dit systeem vond ik erg prettig en mag van mij ook zeker blijven als de Coronatijd voorbij is.

De digitale wachtrij van Walibi

Voor rest zijn er vakken waarin je moet wachten en mogen er een maximum aantal bezoekers in restaurants en winkels, maar hier heb ik geen last van gehad. Er waren continu mensen, maar ik heb geen idee gehad dat het echt druk was. Het enige minpunt voor mij was het aantal desinfectiepunten. Deze stonden in groepjes verspreid door het park en soms moest je even lopen, voordat je er één gevonden had. Ik had liever gehad dat er bij elke attractie een paar stonden, maar dit heeft geen verdere invloed gehad op mijn leuke en gezellige dag.

Gepubliceerd door

Deveny Tolboom

Diëtist en voedingsassistent. Combineert al haar wanhoop met de rest van haar persoonlijkheid. Lees al haar berichten op De Algemene Wanhoop

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s